Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2009

όλες οι φωτογραφίες

Για όποιον θέλει να δει και να ξαναδεί τις φωτογραφίες, ιδού:
Γενικά πλάνα από όλο το Συνέδριο, τα δημιουργικά διαλείμματα που οι συζητήσεις και το τσιμπολόγημα πήγαιναν παρέα με το κάπνισμα, το δημιουργικό και αφοσιωμένο κοινό.
Οι Συνεδρίες κατά σειράν εμφάνισης στο πρόγραμμα: Ειδική Αγωγή, Σχολική Παιδαγωγική,
Σχολικά Βιβλία, Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, Λογοτεχνία, Γλώσσα, Βιωματικό Σεμινάριο,
Γυναικείες Σπουδές

Σχόλια της Οργανωτικής Επιτροπής για το Συνέδριο


γενική σύνθεση


τα δημιουργικά διαλείμματα


και το προσηλωμένο κοινό

Αρκετές μέρες μετά με την κούραση και τη συγκίνηση να έχουν περάσει μπορώ να πω ότι πετύχαμε το στόχο μας, ότι οι φοιτήτριες και οι φοιτητές μας ευχαριστήθηκαν, το κλίμα ήταν καλό και όλα πήγαν κατ΄ ευχήν. Μακάρι να το κάνουμε κάθε χρόνο!
Και ολίγες γενικές φωτογραφίες. Ευχαριστώ τα παιδιά της Οργανωτικής και ιδιατέρως τον Μενέλαο που όλα τα προλάβαινε, τον κο Σατραζάνη για την αίθουσα και τον Εκδοτικό Οίκο των αφων Κυριακίδη για τη χορηγία των φακέλων. Όλα αυτά δεν θα είχαν γίνει χωρίς τη Μάρω Δόικου και τον Γιώργο Ζαρίφη με την διακριτική και στιβαρή υποστήριξη της Ιωάννας Παζαρλόγλου.
Ελένη Χοντολίδου  

Ήταν ένα συνέδριο στο οποίο όλοι οι σύνεδροι ήταν μέσα στην αίθουσα και όχι έξω από αυτήν, συζητώντας μεταξύ τους. Ήταν ένα συνέδριο στο οποίο τηρήθηκε ο χρόνος παρουσίασης των εισηγήσεων και οι εισηγητές δεν διάβαζαν αλλά παρουσίαζαν τις εργασίες τους με μία άνεση που πολλοί από μας ίσως θα τη ζήλευαν. Παρουσιάστηκαν πολύ ενδιαφέρουσες εισηγήσεις, οι οποίες θα μπορούσαν να αποτελούν ανακοινώσεις σε μεγαλύτερης εμβέλειας συνέδρια. Ήταν ένα συνέδριο του οποίου οι σύνεδροι, ακόμα και οι πιο αγχωμένοι, ήταν κεφάτοι και δεν έδειχναν καθόλου να πλήττουν. Ήταν ένα συνέδριο που άξιζε να γίνει.

Μάρω Δόικου

To βιωματικό σεμινάριο


Οι υποψήφιοι δρ και οι δρ με κάποιους επόπτες και μέλη τριμελούς


ο Γιώργος Ζαρίφης εμπνευστής του βιωματικού και άψογος εκετελεστής του


οι πέντε του πάνελ
(εξ αριστερών) Βασίλης Φούκας, Μαρία Λιακοπούλου, Μαρίνα Πατσίου,
Εφη Κηπουροπούλου, Μαρία Κελεπούρη

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΣΕΣ
ΣΤΟ ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
ΣΚΟΠΟΣ: Ο σκοπός του βιωματικού εργαστηρίου είναι διπλός. Πρόκειται για μία διαδικασία αναστοχασμού των συμμετεχόντων πάνω σε ζητήματα, προβλήματα και προκλήσεις τα οποία αντιμετώπισαν καθ’ όλη τη διάρκεια των διδακτορικών τους σπουδών, από την ανάληψη έως και την ολοκλήρωσή τους (για όσους και όσες έχουν ολοκληρώσει τις σπουδές τους). Ταυτόχρονα όμως πρόκειται και για μία πνευματική άσκηση των παρευρισκομένων (μεταπτυχιακών κυρίως φοιτητών και φοιτητριών) πάνω στις προκλήσεις τις οποίες ήδη αντιμετωπίζουν με τις δικές τους σπουδές. Οι ομοιότητες ή οι διαφορές με τις εμπειρίες των άμεσα συμμετεχόντων και συμμετεχουσών στο εργαστήριο, θα αποτελέσουν και τη βάση του διαλόγου με τους παρευρισκόμενους.

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ: Υπάρχουν τέσσερις (4) θεματικές μέσα στις οποίες εντάσσονται τα ερωτήματα τα οποία θα τεθούν στους συμμετέχοντες.
Η πρώτη θεματική αφορά στη διαδικασία ανάληψης της διατριβής (κατάθεση υπομνήματος, διαδικασία υποβολής, προσωπικά συναισθήματα και αγωνίες κατά τη διάρκεια υποβολής και αξιολόγησης του υπομνήματος από την ολομέλεια του Τομέα Παιδαγωγικής, τελική αποδοχή ή επιστροφή του υπομνήματος για επαναξιολόγηση από την ολομέλεια, σχολιασμός του υπομνήματος από μέλη ΔΕΠ εκτός του επόπτη, κλπ.)

 Η δεύτερη θεματική αφορά στη συνεργασία με τους επόπτες και τις επόπτριες αλλά και με μέλη των τριμελών επιτροπών (συχνότητα συναντήσεων, κριτικός διάλογος, πιθανές αντιδράσεις και συγκρούσεις, ανατροφοδότηση, ζητήματα «αυθεντίας» και σχέσεις εξουσίας).

Η τρίτη θεματική αφορά σε μεθοδολογικά ζητήματα και ζητήματα πρόσβασης σε πηγές και ερευνητικό υλικό (επιλογή ερευνητικών εργαλείων, διαθεσιμότητα πηγών, πρόσβαση σε υλικό, άρνηση πρόσβασης, δυσκολίες εύρεσης υλικού, αλλαγή του προσανατολισμού της έρευνας, αλλαγή της μεθοδολογίας, χρήση πολλαπλών μεθόδων ή εργαλείων, ηθικά ζητήματα, πιλοτικό στάδιο έρευνας, επιλογή δείγματος, επαφές με συμμετέχοντες στην έρευνα, κλπ.).

Η τέταρτη τέλος θεματική αφορά στη διαδικασία συγγραφής και υποστήριξης της διατριβής
(δομή και οργάνωση της διατριβής, χρήση ακαδημαϊκής γλώσσας, νέοι κώδικες, αξιοποίηση της βιβλιογραφίας, επικοινωνία της λογικής και των αποτελεσμάτων της διατριβής με τον επόπτη και τα υπόλοιπα μέλη της τριμελούς επιτροπής, κριτικές αναγνώσεις, διαδικασία προετοιμασίας για την υποστήριξη, δυσκολίες παρουσίασης και επιχειρηματολογίας κατά τη διάρκεια της υποστήριξης, προσωπικές αγωνίες και φόβοι).

ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ: Με βάση τις παραπάνω θεματικές –τις προεκτάσεις των οποίων μπορείτε να σκεφθείτε και να στοχαστείτε τώρα που πήρατε κάποια απόσταση από τα γεγονότα ή τη διαδικασία υποστήριξης– θα σας τεθούν τέσσερα (4) ερωτήματα (ένα για κάθε θεματική) στα οποία τις απαντήσεις θα πρέπει να σκεφτείτε πριν την έναρξη του βιωματικού σεμιναρίου. Προσπαθήστε να είστε αναστοχαστικοί/ές, αυτοκριτικοί/ές, πρωτότυποι/ες και ευρηματικοί/ες στον τρόπο με τον οποίο θα απαντήσετε. Χρησιμοποιήστε γλώσσα απλή –ίσως και μεταφορική εάν το επιθυμείτε– αποφεύγοντας τις μακρηγορίες και τις πολλές λεπτομέρειες. Να θυμάστε ότι ο σκοπός δεν είναι να παρουσιάστε αναλυτικά την εμπειρία σας από την διαδικασία συγγραφής, έρευνας, ολοκλήρωσης και υποστήριξης της διατριβής σας, αλλά να κάνετε μία επιτομή (απαύγασμα) αυτής της εμπειρίας ώστε να βοηθηθούν όσοι βρίσκονται στη θέση στην οποία βρεθήκατε και εσείς. Αναλυτικά για κάθε θεματική τα ερωτήματα είναι τα εξής:

ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙΣ: Το σεμινάριο θα έχει τη μορφή τηλεοπτικής συνέντευξης (σε πραγματικό χρόνο) και για το λόγο αυτό οι απαντήσεις σας θα πρέπει να είναι άμεσες και ουσιαστικές. Δεν θα υπάρξουν σχόλια από μέρους μου. Μόνο συντονισμός. Οι απαντήσεις θα δίνονται με τη σειρά με την οποία θα κάθεστε, χωρίς παρεμβάσεις. Μπορείτε να συνεχίζετε την απάντηση του προηγούμενου ομιλητή εφόσον η εμπειρία σας είναι παρόμοια και εφόσον θέλετε να συμπληρώσετε κάτι σε αυτήν. Ο χρόνος ο οποίος θα σας διατεθεί για να απαντήσετε σε κάθε ερώτημα είναι το μέγιστο 3 λεπτά. Μπορείτε να προετοιμάσετε τις απαντήσεις και να τις γράψετε, ωστόσο αποφύγετε να τις διαβάσετε μπροστά στο κοινό (χρονομετρήστε ωστόσο την ανάγνωση του κειμένου ώστε να μην ξεπερνά τα 3 λεπτά). Εφόσον όμως επιθυμείτε μπορείτε να προετοιμάσετε τις απαντήσεις σας σε διαφάνειες (MS PowerPoint), με την προϋπόθεση φυσικά ότι ο αριθμός των διαφανειών δεν θα ξεπερνά τη μία διαφάνεια για κάθε απάντηση. Φροντίστε οι απαντήσεις σας να είναι ολιγόλογες και σαφείς χωρίς να είναι πολύ λεπτομερείς ή επεξηγηματικές. Θα ακολουθήσει δεκάλεπτη συζήτηση με τους συμμετέχοντες και εκεί θα έχετε λίγο περισσότερο χρόνο να μπείτε σε λεπτομέρειες αν χρειαστεί. Είμαι στη διάθεσή σας (τηλεφωνικά ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου) εάν έχετε κάποιο ερώτημα ή για όποια βοήθεια χρειαστείτε στο «στήσιμο» των απαντήσεών σας.

Καλή προετοιμασία.